Skilsmässobarn

Min föräldrar gick skilda vägar när jag var 3 år gammal. Fortfarande efter 30 år, så har inte min mamma och pappa speciellt mycket gott att säga om varandra, pappa har dock kommit längre i utvecklingen än mamma. Anledningen till att jag tänker på detta just nu är att vår son Filip fyller 5 år om 2 veckor. En dag som vi och Filip ser fram emot mycket. Men jag kan inte bjuda min mamma och pappa på samma kalas, det går inte. Vem skall få vara med på släktkalaset, mamma eller pappa? Jag tycker att detta är jobbigt. Det är Filips dag, varför måste det bli så här?

Men nu så har jag i alla fall ringt och bokat Filips barnkalas på Leos Lekland. Hela Filip lyser upp när han berättar om att han och hans kompisar skall få fara dit, leka, äta glass, godis med mera. Barnen lider inte av inte få ha mormor och morfar på samma kalas, dom tycker att det är roligt att få ha kalas i flera dagar, närmare bestämt 3 dagar. Ett med släkten, ett med kompisarna och ett med den av mormor eller morfar som inte fick gå på släktkalaset.

Visst skulle jag kunna bjuda båda samtidigt, men jag vet att då skulle åtminstone en av dom inte komma och det slår tillbaka på barnen. Så för deras skull så får man pussla lite, samma sak är det med Julafton och andra högtider.

Nu skall jag ta och fixa lite med inbjudningskorten till Filles kalas, han kommer att få så roliga och trevliga kalas, det skall jag se till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0