Uj vad svårt!



Vi har ett angenämt problem. Vi skall köpa hus, men hade väl egentligen tänkt att vänta tills nästa höst. Men så hipps vips så blev vårt önskehus på Umedalen till salu + att några bekanta köpt en Smålandsvilla för helt rätt peng här på Umedalen. Nu har vi haft Joanna ifrån Smålandsvillan hos oss och vi har varit på husvisning i det andra huset. Vi gillar båda lika mycket! Typiskt, vi som skulle vänta tills nästa år. Tankarna går fram och tillbaka. Spännande att se vart det slutar.

Barnen är på dagis och skola idag. Tidigare i veckan har dom varit hos farmor och farfar i deras stuga, dem verkar ha haft det toppenbra där!

Våra barn är inte bortskämda med att få hur mycket saker som helst,  men dom har lite utav allt! Dom har många härliga människor som bryr sig om dem, dem får åka till fjällen, bo i sommarstuga, husvagn och åka utomlands med mera. Jag är stolt över att mina barn har det så pass bra som dom har det. Dem är dock tokigt bortskämda med kärlek. Det är inte det sämsta!

Senare idag skall min syster med familj ta med barnen på bio. Dem har längtat i över en vecka nu.

I helgen hade jag en stor dag, min syster och min pappa var här samtidigt - jättekul!!!!! Vi har alltså inte samma pappa och min pappa har bott i Stockholm i hela mitt liv. Men nu är han tillbaka, min härligt tokiga pappafar! Jag är så glad att han är tillbaka.

I helgen sprang jag på Frida på stan, Frida köpte Roberta av mig när jag var gravid med Alex. Hon har fått tillbaka Roberta och sa att det är bara att ringa om jag blir sugen på att rida. Blir sugen? Jag har varit sugen på att rida i så där 1 års tid. Oj vad glad jag blev!!

Nu skall jag dyka ner i Arbetsmiljölagen igen, har lite kvar att lära mig.

Chip chop!

/Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0