Trafikolycka

Jag har ett starkt minne ifrån en lektion som jag hade i årskurs 1 på Böleängsskolan. Fröken Gunilla skulle lära oss lite om kristendomen. Hon berättade då om en familj som var ute på bilsemester i Sverige. På den här tiden fanns det bara freestyles och de båda barnen i baksätet hade varsin freestyle. Flickan lyssnade på glad popmusik i sin freestyle, mendas hennes bror lyssnade på hårdrock i sin.   

Tyvärr så råkade familjen ut för en bilolycka. Flickan som hade lyssnat på glad musik överlevde, medan pojken som lyssnade på hårdrock dog. Han dog för att han lyssnat på hårdrock och kom därför till helvetet direkt. Men Gud såg till att flickan överlevde och en dag skulle hon komma till himlen...  

Att man fick skrämma barn så i skolan på den tiden. Hur konstigt det än låter så har det färgat mig genom åren, jag blev rejält uppskrämd. För jag vill till himlen när jag dör, så enkelt är det. Det gäller att ligga bra till hos han där uppe... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0