Påskmiddag i Mölle!

Idag har vi haft en skön dag. Började dagen med att sova ut - tack Robert! Fikade lite frukost, packade ner lite extra kläder och så bar det iväg till Mölle (Roberts föräldrars sommarstuga). Där blev det grillade hamburgare till lunch, sedan tände vi en brasa och var inne och mös en stund.

Sedan for pojkarna med Robert i spetsen ut och åkte lite skoter. Barnen tyckte det var jättekul! Jag, Lasse och Christina satt ute och gillade läget en stund innan vi gick in och började fixa med middagen. Christina bjöd dagen i ära på en riktig påskmiddag med ägg, lax, sill, rom och potatis med mera. Självklart bjöds det på lite köttbullar, prinskorvar och massor av annat gott. Mmmmm. Efterrätten var rulltårtsbakelser med grädde och hjortron. Mmmm.



Väl där så berättade Lasse att Tomas och Malin har köpt sig en barack som dom håller på att ställa upp nere på Orust, så att dom har någonstans att vara när dom åker till Malins föräldrar och hälsar på. Där kommer dom att få många fina stunder tror jag.

Nu har vi sett på Robinsson, tycker att det är så där just nu. Någon måste röra om i grytan lite så att det börjar på att hända något.

Efter Robinson så ställde jag mig och gjorde iordning en cheescake inför imorgon då min syster med familj, samt min far och Anki kommer hit och skall fira Fille och äta lite lunch hos oss. Har aldrig gjort någon sådan förut, så jag hoppas den kommer att smaka bra.

God natt gott folk, passa på att njuta av ledigheten, innan den tar slut!

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0